Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vstup začínajícího učitele do praxe a jeho počáteční problémy
Bernášková, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy začínajících učitelů, se kterými se při vstupu do praxe potýkají. Cílem práce je pomocí analýzy tyto problémy identifikovat, popsat způsoby jejich řešení a navrhnout podpůrná opatření, jejichž pomocí lze těmto problémům předcházet. Teoretická část je zaměřena na současné učitele, jejich kvalitu a profesní standard. Dále se věnuje obavám a problémům začínajících učitelů a systému podpory, který vyplývá z pregraduálního vzdělávání a celoživotního profesního rozvoje. Obsahem praktické části je kvalitativní výzkumné šetření vycházející ze tří zdrojů - z dotazníkové metody, rozhovoru a pozorování. Výstupem šetření je analyzovat problémy začínajících učitelů v prvním měsíci praxe, způsoby jejich řešení a podoby podpory, která jim byla poskytována. Účelem pozorování je hlouběji proniknout do současných problémů tří učitelů a vidět, jak se s nimi v dnešní době potýkají. Závěrem práce je analýza problémů začínajících učitelů, jejímž výsledkem je navržení východisek řešení a možné podpory, kterou by se dalo těmto problémům předcházet. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, profesní standard, uvádějící učitel, problémy, přípravné vzdělávání, profesní rozvoj, podpora.
Očekávání rodičů od osobnosti současného učitele prvního stupně základní školy
Polanecká Ondrejková, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické rovině shrnutí formálních i neformálních nároků, které jsou kladeny na současného učitele prvního stupně základní školy. Zmiňovány jsou pojmy jako kompetence učitele, pedagogické role, různé pedagogické znalosti a dovednosti, náplň práce učitele. Popsáno je zakotvení učitelské profese v zákoně. Část teoretické práce je věnována dalším složkám učitelství, jako je profesní etika, profesní standard, pedagogický takt a charakterové vlastnosti osobnosti pedagoga. V rovině praktické se na základě vyhodnocených dotazníků pro rodiče žáků práce zabývá reálnými požadavky, které jsou z jejich strany na pedagoga kladeny. V komentářích k jednotlivým bodům dotazníku se autorka opírá o zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Výsledkem obou částí diplomové práce je shrnutí vědomostí, dovedností a charakterových vlastností, kterými by měl dnešní učitel disponovat.
Skupinová reflexe Wanda jako nástroj profesního rozvoje učitelů
Ciarkowska, Agnieszka ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analyzovat metodu Wanda jako efektivní nástroj pro profesní rozvoj učitelů. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje, jaké aspekty ovlivňují profesní vzdělávání učitele a popisuje jeho fáze, procesy, formy a podmínky, které učitelé nyní mají. Analyzuje a porovnává dostupné profesní standardy v kontextu profesního rozvoje a diskutuje přínosy reflexe pro profesní rozvoj. Analyzuje skupinovou reflektivní metodu Wanda vycházející z doceňujícího výzkumu a přístupu bálintovské skupiny jako vhodný nástroj profesního rozvoje. Praktická část zkoumá, jaké jsou přínosy a úskalí metody Wanda a jaké podmínky jsou nutné k její realizaci. Dostupná data získaná z dotazníků a rozhovorů porovnává z perspektivy facilitátorů, účastníků - učitelů a účastníků - studentů. Na základě dat z ohniskových skupin popisuje, jaké podmínky jsou potřebné pro rozšíření metody Wanda mezi učitele a definuje podmínky, které je potřeba zajistit, aby bylo možné tuto metodu realizovat v rámci oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, Pedagogické fakulty, Univerzity Karlovy. V závěru praktické části jsou diskutovány výsledky výzkumného šetření. Nejčastěji zmiňovaný přínos, který uvedly všechny skupiny, byl podpora a pocit sounáležitosti. Za úskalí považovala skupina...
Vstup začínajícího učitele do praxe a jeho počáteční problémy
Bernášková, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémy začínajících učitelů, se kterými se při vstupu do praxe potýkají. Cílem práce je pomocí analýzy tyto problémy identifikovat, popsat způsoby jejich řešení a navrhnout podpůrná opatření, jejichž pomocí lze těmto problémům předcházet. Teoretická část je zaměřena na současné učitele, jejich kvalitu a profesní standard. Dále se věnuje obavám a problémům začínajících učitelů a systému podpory, který vyplývá z pregraduálního vzdělávání a celoživotního profesního rozvoje. Obsahem praktické části je kvalitativní výzkumné šetření vycházející ze tří zdrojů - z dotazníkové metody, rozhovoru a pozorování. Výstupem šetření je analyzovat problémy začínajících učitelů v prvním měsíci praxe, způsoby jejich řešení a podoby podpory, která jim byla poskytována. Účelem pozorování je hlouběji proniknout do současných problémů tří učitelů a vidět, jak se s nimi v dnešní době potýkají. Závěrem práce je analýza problémů začínajících učitelů, jejímž výsledkem je navržení východisek řešení a možné podpory, kterou by se dalo těmto problémům předcházet. KLÍČOVÁ SLOVA Začínající učitel, profesní standard, uvádějící učitel, problémy, přípravné vzdělávání, profesní rozvoj, podpora.
Mediace jako profese
Vrabcová, Dana ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Šišková, Tatjana (oponent)
Práce se zabývá situací mediace v České republice. Mediace jako moderní obor se začala rozvíjet v průběhu 90. let 20. století. S přijetím zákona č. 202/2012 Sb. o mediaci, se částečně definovalo co je mediace a za jakých podmínek je mediaci možné vykonávat. Nicméně situace v mediaci je stále velmi složitá. Práce tedy předkládá ucelený přehled o tom, co mediace je, na jakých principech je založena, jak je využívána v praxi. Představuje roli mediátora, jaké požadavky musí splňovat pro výkon mediace a popisuje, jak jsou v praxi nastaveny profesní standardy a etický kodex mediátorů. Komparací profese advokáta a mediátora na základě identifikačních znaků odborné profese zjišťuje, zda je mediace samostatnou profesí, nebo metodou, která je využitelná v ostatních oborech.
Mediace jako profese
Vrabcová, Dana ; Šišková, Tatjana (oponent) ; Suda, Radek (oponent)
Práce se zabývá situací mediace v České republice. Mediace jako moderní obor se začala rozvíjet v průběhu 90. let 20. století. S přijetím zákona č. 202/2012 Sb. o mediaci, se částečně definovalo co je mediace a za jakých podmínek je mediaci možné vykonávat. Nicméně situace v mediaci je stále velmi složitá. Práce tedy předkládá ucelený přehled o tom, co mediace je, na jakých principech je založena, jak je využívána v praxi. Představuje roli mediátora, jaké požadavky musí splňovat pro výkon mediace a popisuje, jak jsou v praxi nastaveny profesní standardy a etický kodex mediátorů. Komparací profese advokáta a mediátora na základě identifikačních znaků odborné profese zjišťuje, zda je mediace samostatnou profesí, nebo metodou, která je využitelná v ostatních oborech. Na modelu rozvodového případu jsou názorně ukázány rozdíly v metodách práce v činnosti advokáta a mediátora.
Očekávání rodičů od osobnosti současného učitele prvního stupně základní školy
Polanecká Ondrejková, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické rovině shrnutí formálních i neformálních nároků, které jsou kladeny na současného učitele prvního stupně základní školy. Zmiňovány jsou pojmy jako kompetence učitele, pedagogické role, různé pedagogické znalosti a dovednosti, náplň práce učitele. Popsáno je zakotvení učitelské profese v zákoně. Část teoretické práce je věnována dalším složkám učitelství, jako je profesní etika, profesní standard, pedagogický takt a charakterové vlastnosti osobnosti pedagoga. V rovině praktické se na základě vyhodnocených dotazníků pro rodiče žáků práce zabývá reálnými požadavky, které jsou z jejich strany na pedagoga kladeny. V komentářích k jednotlivým bodům dotazníku se autorka opírá o zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Výsledkem obou částí diplomové práce je shrnutí vědomostí, dovedností a charakterových vlastností, kterými by měl dnešní učitel disponovat.
Lex artis - právní výklad pojmu (komparativní analýza)
Mikulová, Magdalena ; Hendrychová, Michaela (oponent) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Resumé Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku právního výkladu pojmu lex artis, o němž někteří autoři hovoří také jako o známém pojmu neznámého obsahu. Obecně se tento pojem váže k činnosti lékařů a jiných zdravotnických pracovníků při péči o zdraví pacienta, přičemž setkat se zpravidla můžeme s jeho ablativem lege artis, který je užíván k označení odborně správného postupu. Zcela běžně se již tento pojem objevuje v odborné literatuře a soudní judikatuře, kde se o porušení povinnosti postupovat lege artis hovoří jako o nezbytném předpokladu pro vznik odpovědnosti lékaře či poskytovatele zdravotních služeb za újmu na zdraví pacienta. Určité úskalí užívání pojmu lex artis spočívá ve skutečnosti, že jej platná právní úprava nezmiňuje a nedefinuje, jeho význam je proto nutné z právních předpisů dovozovat výkladem. Za legální vymezení pojmu lex artis je od 1. 4. 2012 pokládáno ustanovení § 4 odst. 5 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů, definující náležitou odbornou úroveň poskytování zdravotních služeb, které je pro svůj údajný rozpor s právy pacientů garantovanými Úmluvou o lidských právech a biomedicíně od počátku předmětem kritiky ze strany části odborné veřejnosti. Cílem této práce je za pomoci...
Lex artis-právní výklad pojmu (komparativní analýza)
Mikulová, Magdalena ; Šustek, Petr (vedoucí práce) ; Hendrychová, Michaela (oponent)
Resumé Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku právního výkladu pojmu lex artis, o němž někteří autoři hovoří také jako o známém pojmu neznámého obsahu. Obecně se tento pojem váže k činnosti lékařů a jiných zdravotnických pracovníků při péči o zdraví pacienta, přičemž setkat se zpravidla můžeme s jeho ablativem lege artis, který je užíván k označení odborně správného postupu. Zcela běžně se již tento pojem objevuje v odborné literatuře a soudní judikatuře, kde se o porušení povinnosti postupovat lege artis hovoří jako o nezbytném předpokladu pro vznik odpovědnosti lékaře či poskytovatele zdravotních služeb za újmu na zdraví pacienta. Určité úskalí užívání pojmu lex artis spočívá ve skutečnosti, že jej platná právní úprava nezmiňuje a nedefinuje, jeho význam je proto nutné z právních předpisů dovozovat výkladem. Za legální vymezení pojmu lex artis je od 1. 4. 2012 pokládáno ustanovení § 4 odst. 5 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách), ve znění pozdějších předpisů, definující náležitou odbornou úroveň poskytování zdravotních služeb, které je pro svůj údajný rozpor s právy pacientů garantovanými Úmluvou o lidských právech a biomedicíně od počátku předmětem kritiky ze strany části odborné veřejnosti. Cílem této práce je za pomoci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.